05 maj 2012

bättre framåt kvällen

Underbart att sova... jo men 11 timmar och vaknar tack vare inkommande samtal mitt på förmiddagen.. härregud. Inte riktigt trivsamt med pollen nu va.. blir helt groggy! Men så är det. Började med brunch på BaRbord och det var riktigt gott. Har fått lite ordning på detta med maten nu tycker jag och har lyckats äta på krogen flera gånger utan problem. Det finns en hel uppsjö med olika gottigheter som jag kan unna mig med trots allt. Ja det är inte speciellt mycket mat som jag saknar just nu utan det går riktigt bra. Det gör livet lättare och trivsammare med att kunna gå ut och vara som vanligt. Haha men att gå på café är fortfarande lite trist.. deg, deg, bröd... det går inte alls det. Men nu hoppas jag att glassen snart kommer fram.

Idag har jag haft lite problem med detta Internet.. Fick till slut ringa min support som finns  i släkten som kunde hjälpa mig att upptäcka att knappen på sidan av datorn var visst på fel läge! Hade kommit åt den igårkväll.. Fann inte det trådlösa nätverket... Jag var tänkt att köpa en ny. Dator. Men tack och lov nu gick det ett tag till. Gillar inte när sånt som ska fungera inte fungerar. Ujuj.

Lördag och idag känner jag mig trög men det blir bättre framåt kvällen. Fick behandling i onsdags så det beror på det. Det blir bättre för mig när det ges som vanligt på tisdagar framöver. Då hinner jag repa mig en dag tidigare... så jag får hoppas att det inte är några fler helgdagar mitt i veckan nu framöver!! Du vet att de stänger då.. en grônner. Nästa vecka får jag behandling med en dag kortare mellanrum och kroppen min får mindre tid för återhämtning. För vem gör vi vad.

Mina största besvär som jag har just nu är mina naglar och tår. Det började förra veckan. Får superlätt skavsår och mina naglar ömmar. Får nedsatt känsel i fingertopparna.. Mår bäst utan strumpor och skor på mina fötter. Även om jag packar in tårna innan skorna så hjälper det inte riktigt. Detta kan bli ett stort bekymmer inför sommaren om jag inte ska kunna gå ordentligt.... på golfbanan... eller i skogen.. vill inte det. Idag kunde jag inte ta mig ut i skogen pga fötterna men inte har jag ställt mig på maskinen inomhus trots det. Lat väl. Jag hoppas de är bättre i morgon igen.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.