08 maj 2012

söta Klara

Dagen började med att jag kom försent till behandlingen då jag var supertrött av all pollen. Ville inte hoppa över min lilla morgonträning så jag gjorde den fast att jag inte hade riktigt med tid. Det var lugnt på cyten idag och jag höll mig vaken, konstigt nog. Haha men somnade tungt på eftermiddagen efter att jag och gôbben hade gått 5 hål och käkat lunch på golfbanan.

Skulle testa mina nya bandage och det kändes riktigt bra först men det höll inte. Sved värre än salt i ett sår så jag fick gå av. Blir ofokuserad och smärtpåverkad. Tycker att det är så förbannat trist att inte kunna röra mig fritt när jag ÄNTLIGEN har återfått orken. Ska jag behöva ha golfbil för detta!! Häregud. Jag vet att jag gnäller och att det finns de som har det mycket värre men det är inte kul.. sommaren har ju inte ens börjat och jag ska behöva bete mig som sjuk fast jag är frisk...  gillert inte.

Mötte en bekant som jag jobbat med tidigare och som genomgår behandling varannan vecka. Våra liv blev inte riktigt som vi hade önskat oss eller trodde att de skulle bli. Inte ens i vår vildaste fantasi. Härregud så bortkastat tid... för oss båda. Att i detta tillstånd få till arbete, behandling och ett liv är inte speciellt kul med de hinder det för med sig. Men han är som jag lite lätt arbetsnarkoman och jobbar deltid. Bra gjort det. Han sa att han inte kunde gå hem och lägga sig efter behandlingen för då blir det inget mer den dagen.. Nej just det! Jag tog han på orden och reste direkt till golfbanan. Men det var superkul att träffas och när han såg mig säger han: jaha så vi kom vi att ses här vi med ett skratt i rösten. Så märkligt att just VI, skulle komma att genomgå detta. Det hade nog ingen av oss trott för tre år sedan. Men som jag sagt tidigare så är livet inte direkt förutsägbart, för någon av oss!

Dagen till ära innehåller något riktigt kul som jag har väntat på ett tag. En liten Klara kom till världen som jag kommer att ha förmånen att gossa med frampå. Grattis till hela familjen och jag längtar så tills vi möts Klara och jag.. ja efter mamman med.. Grattis igen till underverket.


Söta Klara

2 kommentarer:

  1. Å så skönt att allt tycks gå åt rätt håll! Jag beundrar din kämparanda! En sån liten fin bebbe du ska få gosa med! Pussa på Klara från mig, hihi.
    Njut av livet!
    Stor kram, Aina

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.