30 maj 2012

När jag slutar med Taxol blir livet mitt igen

Det har varit bra att värmen gav sig lite. Det kan vara lite tufft annars för de som inte mår så bra.

Gårdagen gick åt till att försöka få i mig lite mat och det gick utan svårigheter. Det är en befrielse att kunna sitta ner och käka utan att få ont. Har gått upp 1 kg redan.

Sedan läste jag ut ena boken så nu kan jag fortsätta i "två soldater". Fastnade inte riktigt lika bra i den som jag har gjort i alla de andra böckerna (box 21, tre sekunder, flickan under gatan mfl) men har bara läst 60 sidor. Sen hoppas jag att jag orkar hålla mig utan att börja i den sista delen av Viktoria Bergmans svaghet. Fick den boken i lördags och jag har inte vågat bläddra i den... Då vet jag att jag är fast! Måste spara!!

Får många mail om att det inte går att kommentera på bloggen och att en del kommentarer försvinner. Jättetrist men det har varit så sedan starten. Ibland beror det på vilken webbläsare du har Googlecrome fungerar bra. Internet Explorer sämre men fungerar ibland. Jag tar inte bort någon kommentarer mer än om de är opassande, jagar egna läsare osv.

Nu är det dags att gå upp och få mig lite frukost och idag ska jag träna för första gången på evigheter sedan. Måste ut i skogen tror jag. Vill även ut på golfbanan och hjälpa Christina om hon är där.

Igår kände jag att det kanske är möjligt att komma tillbaka till jobbet i mitten av augusti som planerat fast behandlingen ska pågå till september, minst. Nu när jag har haft en frivecka med cellgifter är det stor skillnad i min kropp känner jag idag. Inte ont i fingrar på händerna alls fast naglarna är fula, fötter är bättre men det är tack vare min sjukgymnast som tänjer och grejar varje vecka.

Det är så längesen jag kände att det ens kunde vara en möjlighet men bara jag slutar med taxol blir livet mitt igen. Yes... Kan du förstå att det då har gått ett halvår.


16 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Härligt för dig att kunna ta dig ut i naturen. Det gör dig gott!
    Kram C

    SvaraRadera
  2. Härliga våååårbilder! Tack för dom :-) Va skönt att läsa att du mår bra idag, det gjorde mig glad och även din tro om att börja jobba i augusti. You fix! :-)

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra att du mår bättre Sofia och att du har tillbaka apptiten igen:) du är en kämpe och du inspirerar mig med din kraft och beslutsamhet.
    Bilderna är helt underbara som du lägger upp, tack för dom. Tänker på dig,
    // Harry

    SvaraRadera
  4. Wow vilka fantastiska foton! Så glad att du känner dig så ofantligt mycket piggare, det känns verkligen gott att läsa! Ut i naturen och bara njut Fia. Aptit gillar vi, mera kilon tacktack! Ut och svinga boll, have fun. Stoor kram Eila

    SvaraRadera
  5. Hej hej, Jag har precis börjat läsa din blogg och måste säga att du verkar vara en otrolig kämpe. Så starkt jobbat att kämpa för din sak. Massor av kärlek till dig! /LJS

    SvaraRadera
  6. Väldigt fina bilder med härliga färger! Roligt att höra att du mår bättre! Stora Kramar

    SvaraRadera
  7. Skönt å höra att du mår bättre och kan äta igen. Påfyllning av energi, det gillar vi! Massa kramar och kärlek till dig
    /Caroline

    SvaraRadera
  8. Vilken imponerande fantastisk förmåga du har att se det positiva i de situationer du hamnar i.

    Är du lite låg en dag är du i stort sett tillbaka redan nästa dag med en massa positiva vibbar.

    Vilken förmåga du har att ta vara på livet!!

    Fantastiskt!!

    Kerstin

    SvaraRadera
  9. Fina bilder och kul att se dig på golfbanan.
    Lilja

    SvaraRadera
  10. Tänker på dig och hoppas du hade en toppendag i naturen och på golfbanan! Kram

    SvaraRadera
  11. Vad härligt att höra att om din möjlighet att gå tillbaka till jobbet igen!!! Du har en fantastisk
    kämparglöd i dig!!! Sänder dig massor av vilja och styrka, och tackar dig för de underbara
    fotona.

    Kram J

    SvaraRadera
  12. Fantastiska bilder, precis som du Fia!! Skönt att du känner dig bättre och kan äta lättare! Jag tänker på dig och är med dig varje dag! Hejar på dig Fia!!!!!
    Kramar, f

    SvaraRadera
  13. Bilderna är från vår vackra stadspark här i Arvika. Tack för era vänliga ord.
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Underbara Fia, vilket mod du har! Och vilken kärlek. Du är bra! Tack för att du delar din resa med mig och så många andra. Du inspirerar och visar väg. Tack också för de fantastiska bilderna :-)
    Ta hand om dig!

    Kram S

    SvaraRadera
  15. Wow vilka bilder och framtidstro - vilken kraft du spirar, underbart att läsa! Livet blir ditt igen! /C

    SvaraRadera
  16. Hej Sofia! Din förmåga och ork att planera din vardag är imponerande! Din gigantiska styrka bär dig framåt! Allt gott! Kram G - B

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.