22 maj 2012

Röntgen visar clowner och ballonger

Behandlingsläkaren uttryckte att hon är imponerad min styrka, att jag orkar göra så mycket trots behandlingen. Känns ju bra men själv upplever jag att jag är ett slitet kapitel och inte orkar hälften av det som jag skulle vilja göra. Berättar att jag har så svårt att anpassa mig till min sjukdom och svårt att förstå att jag inte kan fungera som vanligt. Jag blir lika paff varje gång! 

När jag tänker att jag är sjuk känns det så främmande... jag vet inte men jag vill verkligen inte vara drabbad av detta vedervärdiga som alla andra är så rädda för. Känner mig inte så sjuk mer än lite trött ibland och ont i min tå, fingrar. Jag har bestämt mig för att jag ska fortsätta att göra det som jag kan så länge det bara går och jag VILL vara som förut.. fy fan vilket straff detta är!  

Visar mina händer och tår. Får en förmaning att biverkningarna börjar ta hårt. Viktigt med att ha ett liv samtidigt som behandlingen pågår eftersom det är så lång behandlingstid. Det har pågått i 3 månader nu. Vill det sig riktigt illa är det rullstol till slut.. ujujuj det vill vi undvika. Alltså fötterna sätter stopp. Men jag ska säga att händerna är inte så lätt det heller när man inte kan få upp en knapp eller öppna mjölklitern. Härregud. Då saknar man en James.  

Min röntgen gjordes förra veckan och den ser riktigt bra ut, clowner och ballonger. Det finns ingen onödig vätska eller gaser i kroppen och den cancer som fanns till njure och lever har nu blivit helt kalk... vilket är superbra. Även det som var vid buken. Yes. Det i lungan är mindre mot i februari och det finns INGEN ny cancer nånstans.. nu. Vilken present!

Vi bestämde att inte ge mig nåt cellgift eller Avastin idag eftersom jag var så skrot, trött och öm i händerna. (fötterna går finemang). Viktigt med återhämtning. Jag har kört varje vecka i 12 veckor och det är inte dåligt. Är riktigt nöjd med det. Vanligtvis kör man 3 veckor och 1 veckas vila men de ville testa att hoppa över vilan eftersom jag har så långsam celldelning. Men nu i halvtid planerar vi att köra 12 behandlingar som andra 3 veckor i rad och 1 veckas vila. 

Vi började med vila.. Jag blir fortsatt sjukskriven augusti ut och behandlingen kommer att pågå hela september. Därefter kan Avastinet komma att fortsättas upp till ett halvår med behandling 1g/månad. Ja du ser.. livet med cellgift keeps me alive!

Jag har ju blivit så slö med denna rakninga eftersom det inte finns så mycket att raka men nu fann jag allt nåt under arma idag.. så kan jag ju inte se ut! Slarva. 



Kvällens låt: the cult


38 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Som sagt...clowner och ballonger...och SKUMPA (finns alkoholfri)! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Fia! Du har aldrig träffat mig och vet inte vem jag är, ändå är vi sammankopplade av det som heter livet. Inte tu tal om saken, cancer är en dj-a h-es skit som inte borde finnas. Det du varit med om och lever mitt i, skulle slå undan benen på de flesta. Du har en brinnande vilja att leva, att vara i nuet och att få vara bara Fia och inte hon-med-cancer-du-vet. You go girl! spela golf och njut av allt du vill njuta av! FY på dig du slarvmaja, är ju läbbigt med tufsar under armarna. Fina flickor rakar sig, fram med hyveln! Vila på, vila är bra och lika viktig som ett asgarv och något som gör dig glad; doften av syren, svindyr handkräm eller någon säger att du har så vackra ögon, för det HAR du Fia!! Nu ska jag ta mig en köppa kaffe och skåla för dina röntgenbilder! Hutt hutt, kram Eila

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack E för din positiva energi. Blir så glad att du skriver så roligt. Det värmer. Tack för din omtanke. Kram

      Radera
  3. Faan vad fränt Fia!!!! Du är en kämpe!

    SvaraRadera
  4. Du är så tapper! Så du kämpar! Jag började läsa på din blogg förra veckan och blev så glad nu när jag såg att det går framåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt stöd och det är så att man får glädjas åt ljuspunkterna mitt i kaoset! Hoppet överger en aldrig trots vad alla säger vet du!!

      Radera
  5. Hej Fia!
    Tack för din blogg! Jag fick min diagnos i går, jag är 52 år och det har tagit tid med olika gastroundersökningar innan äggstocken med sin cysta slank med på en tunntarmsröntgen.
    Hittade din blogg när jag googlade och den har redan hjälp mig! Ringde i morse upp läkaren på Sabbatsberg, som tur är inte är någon vanlig "snickare", och stälde frågor om den speciella operationstekninken i Uppsala. Han remiterar mig till datatomografi under väntan på operation, så vi vet hur det står till med bukhinnan. Just nu är jag remiterad till Karolinska, och dom har tyvärr inte börjat med denna nya metod med flytande cytostatika i buken. Vi får se vad datatomografin visar, men jag känner tyvärr igen dina symtom med ryggont och stramningar i mellangärdet.
    Din blogg har gett mig hopp och vilja att stå på mig, fråga och kämpa! Tack igen. Jag lär återkomma.
    Styrkekramar Mette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mette och jag lider verkligen med dig och din diagnos. Om du vill får du maila mig på missfia@hotmail.com

      För att kunna genomgå operationen med varm cyt måste all övrig cancer vara borta och med vår diagnos är detta svårt eftersom den upptäcks sent och ofta är redan spridd.. jag föreslår att du försöker få en second opinion med Ilvars Silins i Uppsala på kvinnokliniken där. Han har jobbat med Heile Matheme och kan hans metoder. Han använder inte varm cyto men kan utföra stora operationer som andra inte kan.

      Lycka till Sofia

      Radera
  6. Du är ju för härlig din toka! Raka dig genast under armarna, du vet ju vad som hände med damen i publiken på Melodifestivalen! *skratt* Vilka underbart goda nyheter, Sofia! Så bra, så bra!
    Stooor kram från Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja just det.. man får passa sig =)
      *fniss*
      kramar Carina och slit inte ihjäl dig hemma med kåken.

      Radera
  7. Jag hejar på dig Fia! Hur du än mår hejar jag på dig! Du är fantastisk!

    SvaraRadera
  8. Underbart Fia, och inlägget från Elia Sandberg här ovan var så träffande och bra skrivet, passade precis in på dej...
    Önskar dej lycka till även i fortsättningen och fortsätt med att leva som du gjort
    Kram Kram
    Maggan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt varma stöd Maggan.. hoppas du får en skön sommar. Kram

      Radera
  9. Guud va härligt du kämparnas drottning!

    SvaraRadera
  10. Kom en sväng till Noresund, ta en kaffe, låna min golfbil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vore kul det. Kommer förbi när jag kommer dit men det blir inte än på ett tag. Brukar spela där tandtrollstävlingen i juli.

      Radera
  11. hej tittatde in här av en slump och har nu suttit ett bra tag och läst igenom din blogg, guuud du är verkligen otrolig vilken styrka du har..
    vad bra att du orkar att berätta om din cancer för på så sätt får många inblick och hjälp i det liv det innebär att vara sjuk,
    och du verkar vara en otroligt stark tjej,
    jag hoppas du kan njuta av den värmen vi har,jag bor i Karlstad,
    du är verkligen tapper
    kram Soffie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina varma ord Soffie.. ska försöka få lite sol på mig fast att jag vet att det inte är bra men kan inte motstå frestelsen.. kram

      Radera
  12. Having read this I believed it was extremely informative.
    I appreciate you finding the time and energy to put this informative article together.
    I once again find myself spending a significant amount of time both reading and posting
    comments. But so what, it was still worthwhile!

    Feel free to visit my weblog :: Authentic Evgeni Malkin Jersey

    SvaraRadera
  13. It's not my first time to pay a quick visit this site, i am visiting this site dailly and obtain fastidious information from here all the time.

    My web-site Wholesale Jerseys

    SvaraRadera
  14. wonderful points altogether, you just gained a new reader.
    What might you suggest about your publish that you just
    made a few days ago? Any certain?

    Feel free to surf to my homepage Nike Free 5.0

    SvaraRadera
  15. Hi Dear, are you genuinely visiting this website regularly, if so
    after that you will absolutely take nice knowledge.



    Stop by my page Wholesale NFL Jerseys

    SvaraRadera
  16. Good day! I could have sworn I've been to this website before but after checking through some of the post I realized it's new to me.
    Anyways, I'm definitely delighted I found it and I'll be book-marking and checking back often!


    Here is my website: Louis Vuitton Pas Cher

    SvaraRadera
  17. I was suggested this website through my cousin.
    I am now not certain whether this put up is written
    via him as nobody else understand such distinct approximately my problem.

    You're amazing! Thanks!

    Also visit my webpage; Sac Louis Vuitton - -

    SvaraRadera
  18. Hi there are using Wordpress for your blog platform? I'm new to the blog world but I'm trying to get started and set
    up my own. Do you require any coding knowledge to make your
    own blog? Any help would be greatly appreciated!


    Here is my web blog; Michael Kors Outlet - explorethecapabilities.com -

    SvaraRadera
  19. It's remarkable to pay a quick visit this web site and reading the views of all mates on the topic of this paragraph, while I am also zealous of getting knowledge.

    Also visit my website :: Sac A Main Guess

    SvaraRadera
  20. Hi there, I enjoy reading all of your post. I like to write a little
    comment to support you.

    Feel free to surf to my web site :: Nike Free 7.0

    SvaraRadera
  21. What's up mates, nice paragraph and fastidious urging commented at this place, I am in fact enjoying by these.

    Feel free to visit my web blog :: Chaussure De Foot Pas Cher

    SvaraRadera
  22. Woah! I'm really enjoying the template/theme of this blog. It's simple, yet effective.
    A lot of times it's very hard to get that "perfect balance" between superb usability and appearance. I must say you've done a
    excellent job with this. In addition, the blog loads very quick for me on
    Chrome. Excellent Blog!

    My blog; Air Max

    SvaraRadera
  23. What's up, I wish for to subscribe for this blog to obtain most recent updates, so where can i do it please help.

    My page ... Louis Vuitton Purses Outlet

    SvaraRadera
  24. I always spent my half an hour to read this weblog's content every day along with a mug of coffee.

    My weblog :: Air Max

    SvaraRadera
  25. I've been surfing online more than 4 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. In my view, if all web owners and bloggers made good content as you did, the internet will be a lot more useful than ever before.

    My web site Nike Blazers

    SvaraRadera
  26. Hello friends, nice article and fastidious urging
    commented here, I am genuinely enjoying by these.

    Feel free to visit my blog :: Christian Louboutin

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.