13 maj 2012

poängtera vikten av

Skulle gå ut på en promenad men fick vända efter 300 meter. Mest kanske för att jag var lat eller kanske för att det sticker lite konstigt i mina fötter. Går som på små kuddar.. ja all pollen gör ju sitt till. Har inte gnistan som krävs eller en stor latmask som härjar i min kropp.. hur ska detta sluta. Men jag kanske får vara lat idag om jag rycker upp mig tills i morgon.

Börjar känna mig trött på cellgifter som bryter ner min kropp VARJE vecka. Det är så låååångdraget och det känns som jag inte ORKAR (el har lust med) 3 månader till..... det är ju snart sommar och jag skulle vilja göra nåt kul istället. Härregud. När jag tänker efter så fick jag cellgifter hela förra sommaren med men bara var 3:e vecka. Kunde ju ha försökt att lägga upp det bättre!

Jag har tröttnat på alla ett skavsår sår som inte läker eller det tar såååååå lång tid för det att läka, orken som försvinner nån dag hit och dit och så svider det och gör ont kring hallonet för ofta ujujuj. Det är påfrestande när jag inte kan vara så aktiv som jag tycker om att vara utan måste anpassa mig hela tiden efter biverkningarna som är riktiga skitsaker. Jag känner mig ju förutom dom inte speciellt ofrisk.

Det är så trist..det finns för tillfället ingen livskvalitet som läkarna är så nog med att poängtera vikten av. För mig är inte det viktigast att leva till varje pris utan HUR jag kan leva resten av ditt liv. Men idag är jag i en svacka... måste rycka upp mig nu!!

Tror mest att jag känner hopplöshet när jag inte kan komma igång med min träning pga skavsåret. Ja till helgen måste det va läkt för då ska vi spela golf hela helgen. På onsdag är det dags för röntgen och utvärdering av behandlingen, det är halvtid. Jag ska skicka ett mess till Ilvars och meddela att bilder är påväg in. Hoppas han jobbar så jag får svar snabbt.

Idag åkte vi till Rackstadmuseet för en fika på deras altan i solens sken. Det är precis granne med där som jag är uppvuxen och skogen är fortfarande full med vitsippor precis som när vi var små. Igår firade vi farfar som hade sin 90:e födelsedag med en utflykt till Oslo och min bror. Vi hade kalas och fick en skön dag. Det var stortrav och vi hade spelat åt jubilaren men det blev ingen vinst. Kul hade vi så vi kommer snart igen.



Rackstadmuseet 
 


2 kommentarer:

  1. Det är ett jäkla skit att få cellgift och vissa dagar är rent ut sagt helvetiska. Men det kommer bra dagar också, det vet du, Sofia. Och du FÅR vara både förbannad på och ledsen över biverkningarna, stora som små. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du får positiva besked efter kontrollen på onsdag. Då kanske det blir lite lättare att härda ut tre månader till. Kramar från Malin i Örebro

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.