07 maj 2012

som bonus lever man längre

Besök hos sjukgymnasten piggade upp mig och lusten att komma ut i skogen igen återvände. Behöver lite engagemang för att prestera. Behöver fortsätta att träna upp hjärta och lungor för att må bättre och för att öka min livskvalitet. Han talade om att kroppen är lika som en frisk kropp och tycker om att tränas. Styrkan återvänder snabbt och kroppen mår bättre i rörelse. Som bonus lever man längre om man tränar.. men det gäller ju även friska folk! Smart väl.

Han klämde på mitt högra underben för att tänja ut det och få till en bättre blodtillförsel. Satte TENS plattor (med ström) på 20 minuter. Så fick jag en ny övning som jag ska göra när jag har lagt mig på kvällen för att få muskeln i vila. Han är bra och hjälper mig att få mindre med biverkningar av behandlingen. Jag tycker inte att jag blir så mycket sämre utan att jag håller mig ungefär lika efter behandlingarna. Trodde nog att jag successivt skulle bli sämre men tycker att jag står mig bra.. än så länge. Tänker varje dag på det Karin B sa.. -ska du bli så dålig då?! Ha ha. Nej det ska jag inte.  

Gjorde även ett besök hos stomiterapeuten. Tyvärr finns det inget att göra eftersom mitt hallon är så "låg". De blir ju inte bättre när jag ökar i vikt och blir tjockare om magen. Hon sa att det enda är att operera om den och det har jag ingen lust med. Ska det opereras ska den IN igen. Ska prova med andra bandage för att se om det blir bättre. Ja det blir bättre när jag slutar med behandlingen så det är bara drygt tre månader kvar av besvären så det får gå. Men det är så trist att få så ont när jag rör på mig. Svider som eld. Men det går över.

I morgon är det dags för nästa dust och det är nr 11 i ordningen.. veckan därpå är det halvvägs.. och sen vänder det. Har fått tid för röntgen den 16:e. Då ska det utvärderas och jag hoppas verkligen att det har fungerat. Men det känns så. Lite i alla fall och jag har inge canceront ALLS och har inte haft sedan i februari. Så gött.





   

 

 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.