01 maj 2012

some die young

Some die young.... don´t let me go sjunger Laleh så öronskärande vackert. Jag sjunker in i hennes texter allt mer ofta. Hon ger orden en mening som ingen annan och de är verkliga på alla språk. En liten kvinna som är starkare än många andra och som jag ser som min stora IDOL. 

Gillar min egentid då jag får lyssna, skriva och fundera för mig själv. Behöver den såväl för att dölja min sanning. Tiden går så fort när jag sitter så men jag myser och känner mig glad där inne. Att fokusera tankarna så att de följer mig längs vägen. Tycker om de glada tankarna bäst. De andra försöker jag tygla. Kan inte fasta i det som komma skall utan försöker att ta vara på det som finns här just nu.

I morgon är det dags igen.. gå på.. och jag har verkligen ingen som helst lust. Kan ingen ta mig härifrån. Känner mig förkyld av en bacill som härjar i min hals. Att bli förkyld har jag inte tid eller lust med mitt i behandlingen och det stoppar min träning.  

Idag trotsade jag halsen eftersom det var solsken och en extra dag innan behandling så vi åkte iväg till Hammarö golfbana och gick 18 hål. Årets första runda och det blev godkänt på 77 slag. Ena tvillingen gick på 72. Hade förväntat mig att jag skulle bli mer påverkad av ansträngningen men det gick superbra. Du ser min träning ger effekt.. helt övertygad.   

Enda problemet var smärtan kring hallonet som jag hade HELA tiden. En svidande eländig skit smärta som gör mig galen. Att det ska göra så ont så fort jag rör på mig. Måste få hjälpa med detta innan jag blir stôllig. Kan ju inte åka golfbil bara för att det gör ont när jag går! När jag håller mig stilla går det hur bra som helst.


Laleh




  

  

2 kommentarer:

  1. Helt otroligt, 77 slag! Du kan visst åka golfbil! Varför gå om det gör ont? Kram, ses på banan snart. Kil öppnar om 2 veckor, men man kan gå 9 hål på vintergreener nu.

    SvaraRadera
  2. Vill ju ha motionen Agneta vet du väl. Inte lika kul att åka. Men jag får prova igen så får vi se hur det går. Arvika ska öppna på fredag men det ska ju bli regn. Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.