24 maj 2012

tillsammans...3-1

Nu kör cancerfonden en kampanj för att hitta fler som kan bli månadsgivare för att stödja forskning mot cancer. De kallar den 3 av 1 och menar att ALLA berörs på nåt sätt och det måste vi kanske säga är sant. Jag har aldrig varit så alert eller kontinuerlig med att ge gåvor. Givetvis har jag fått ombestämma mig och fixade autogiro varje månad, superenkelt och jag valde själv summan.

Jag passade på att gå ur facket för det kändes inte litte vansinnigt att betala till när folk dör. Känns super att lägga en del av pengarna på nåt vettigt. Vuxenpoäng!! 

Jag vädjar till dig som inte vet vad du ska lägga en slant på varje månad.... gör dig själv en tjänst! 
Det är en fin present att ge bort till en vän, starta en fond i någons namn. Tillsammans kan vi....besegra cancer.   

Kolla in kampanjen och min lilla story där... http://tillsammans.cancerfonden.se/story/litn 



På läkarbesöket igår fick jag utskrivet mer kortison. Är så öm, sliten och trött i min kropp att jag känner att jag inte orkar en dag till utan medikamenter. Är inte så glad i att ta onödiga läkemedel men nu har jag inget val. Vill passa på att utnyttja min "frisk" vecka som jag så gentilt fick och det är bara fem dagar kvar... men nu mitt i natta känner jag mig super.. haha nu ska jag inte klaga. Så kul denna helgen kommer att bli!! Sen att jag lyckas fylla år precis då gör det ju inte sämre. Perfekt timing.

Idag var jag ute vid stugan för att städa bort vintern. Gick fort och lätt men jag hoppade över fönstren. Händerna klarar inte det. Det är inte stort, 20 kvadrat. Kunde dammsuga och torka hyllor. Sen fick porslinet åka med hem till diskmaskinen, suveränt bra. Ska ta dasset i morgon. Sen är det bara Anders stuga kvar. Men den får vi hjälpas åt med. 

Fick god hjälp att få bort en massa ogräs idag och det var superbra, tack M. Sen kom middagen levererad direkt från Kocki.. tackar J. Hade några sköna timmar och det var verkligen SOMMAR. Minns inte det senast! Men inte orkade jag sitta i solen. Men ska göra ett tappert försök i morgon.. e litta stönn bare. 





4 kommentarer:

  1. Johodå, lite klaga kan man göra så har man uppfyllt kvoten av det typiskt svenska för den dagen! jag börjar alltid med att klaga på kaffet när jag kommer till jobbet så har jag det gjort ha ha! Middagen hemlevererad, jo tackar och någon som fixar ogräset, det var schuckert! skit i fönstren, det är ju ute man vill vara och när det regnar tvättas fönstren automatiskt häpp! Hör du stolla, se nu till att ta med dig en riktigt kaloristinn go'fika och se till att njuta av solen idag! Jupp, snacka om tajming med fölsis på vilohelgen, någon ordning får det väl ändå vara på tingen ibland! Ha en finfin dag Miss Fia. Kramkram

    SvaraRadera
  2. Du är en fantastisk tjej lilla Fia! Så himla duktig och en så´n kämpe! Är du lika kämpig på Wordfeud? Jag är helt ny där och kallar mig för "mormorfarmorsan" - hör gärna av dig om du vill spela men tala i så fall om att du är just SOFIA! Kram från din beundrande och tumhållande "gamla Sofia"

    SvaraRadera
  3. Så fel det blev! Farmormorsan heter jag ju i Wf och ingenting annat! Kram från den gamla Sofia

    SvaraRadera
  4. Tack för allt du skriver du starka, tappra kvinna!Du inspirerar verkligen och ger mig en ordentlig knäpp på näsan i att ta perspektiv i mitt liv. TACK!
    Stor kram
    /Caroline

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.