12 augusti 2012

KLARA

Nu har jag sovit i min lilla stuga för en natt och jag sov så gott. Det finns inga ljud som stör. Min önskan om att bo så alltid kanske kan bli sann... om  det inte tar för lång tid.. om jag ändå hinner.

Vid uppvaknandet öppnades dörren till altanen med utsikt över sjön som låg stilla. Sätter mig och äter frukost i förmiddagssolen som värmer lika skönt som igår. Har sommaren kommit till slut.. ja det känns så.  

Solade ett tag och reste sedan till Fjöle på namngivning åt den sötaste KLARA. Hela familjen samlad och en del av de närmaste vänner. Så kul att träffa gamla vänner från förr och nya från nu. En tipspromenad hade ordnats där JAG lyckades vinna med hjälp av C förstås. Av ALLA så vann jag!! Kul och så glad jag blev. Vinsten är att jag får äran att bjuda Klara på hennes allra första GRÖT. Ja det blir grejer det hi hi. På tisdag ska jag vara barnpiga när mamman ska bli fin i håret. Mys, mys.. då ska jag spatsera på byn med finaste i stan. Hmmm 

Har de senaste dagarna känt mig så bra i kroppen eller är orken bättre kanske. Har inte behövt vila och är inte sliten efter igår. Beror det för att gifterna inte tar lika bra?! Ja det tror jag. Har bestämt mig att jag inte vill ha fler behandlingar nu efter den på tisdag. Kroppen min behöver vila. Har så ont i magen nästan varje dag. Får små stopp tror jag, nästan så fort som jag äter. Men det verkar bli värre och värre för varje vecka. Kan snart bara äta glass och choklad! Göttit det. 

Känns så tomt och trist. Semesterfiraren har återvänt till Oslo och lägenheten är öde. Ingen som ligger i andra sidan av soffan och skrattar högt för sig själv och tvn. Ingen som stör mina rutiner och som tar plats. Ja det är allt roligare med sällskap.. hÄrregud... vem kan komma te mä??

Jag tänker att om jag ska ta ut lite semester nu om jag ska bli frisk ett tag.. ja det kanske vore kul..  med en resa nånstans...  å bara få va friskaste jag ett tag.. det vore rena helgen det.. HAHAHA det jämt känns LYCKA i hela mig just nu.. yes. Uppspelt på söndagskvällinga och vettu.. såhär bra har jag inte mått på SÅÅÅÅÅ länge.. Måste bero på gårdagskvällen och dagen idag. 

Ser du på kortet... att jag kan MÅLA ÖGENA igen... ja dessa ögonfranser är bare harta (halva) men det gör inge.. finns de som inte har några alls. Gör såååå mycket att få göra sig fin. 



Klara & Jag 


 Fina skrindan 

Finaste tårtan som Jessica har bakat
   

29 kommentarer:

  1. Vilken underbar helg du har haft! Å snygg som en fotomodell är du i ditt fina hår!

    Härligt att ni haft lite sommar. Själv fick jag lämna torpet framåt kvällen igår för det var alldeles för rått å kallt. Nu håller jag tummarna för att värmen håller i sig hos dig.

    Kram, Malin

    SvaraRadera
  2. Ja här har det varit rena sommaren.. sååå skönt. Trist att du fick lämna. Igår satt vi ute i kortärmat till halv tio innan filter och gasolvärmare gick på. Så gött. Hoppas allt är bra med dig. Kram

    SvaraRadera
  3. Fia! Idag har du hjälpt mig utan att du vet det! Jag ska berätta nästa gång jag ser dig. Kram Ulrika

    SvaraRadera
  4. Härligt att du njuter av nuet. Det lät så underbart det du beskrev från stugan:):) och härligt att höra att du mår bra och vad fina du och Klara är tillsammans:)
    Storkram//Harry

    SvaraRadera
  5. Underbart med semester och att du mår så bra!!! Lika söta båda två på fotot! Härliga fina du! Kramar // Cia

    SvaraRadera
  6. Vackra kloka Fia,så underbart att läsa om din glädje och hur du njuter av livet tillsammans med dina vänner!Du er såååå värd varje stund av glädje och kraft!!Du är helt outstandig!!
    Tack åter igen för all inspiration du ger mig och andra!!Så viktigt!
    Tack!
    Kram och god natt,S

    SvaraRadera
  7. Och jag vill instämma med föregående skribent...det är härligt med ditt GO!
    Skät om dig! / kram Tonja

    SvaraRadera
  8. Vet du vilken vitamininjektion du är Fia, sitter här måndag morgon och blir bara så lycklig och varm inombords när jag läser ditt inlägg. Woohoo för både ögonfransar och hår!! ja jisses vad du är söt!! Kräftskiva, namngivningskalas och vackraste morgonen vid stugan, du har verkligen haft en fantastisk helg - är så glad. Underbaraste underbaraste Fia, bara njut och ha det gott! Ha en finfin måndag! Kram Eila

    SvaraRadera
  9. Vad vacker du är Fia! Å vilket konstverk till tårta. Underbar läsning så här på måndagsmorgonen när allt ska återgå till det normala för mig, semestern är slut. Skönt att läsa att du äntligen har fått sol att njuta av och att du kan bo ute i stugan. /CR

    SvaraRadera
  10. Så fina ni är du och Klara!! Och vilken underbar helg du haft. Så fantastiskt det låter att få vakna upp i stugan till en härlig sommarmorgon. Jag hoppas du får månfa fina mornar och dagar där nu.
    Önskar dig en härlig måndag finaste Fia.
    Kramar
    Christel

    SvaraRadera
  11. Ett sån härlig helg du verkar ha haft. Är så glad för din skull.
    Stor kram

    SvaraRadera
  12. Vilken fin bild på dig - sån utstrålning! Underbart att läsa att du har haft en riktigt lyckad helg med nära och kära och som bonus haft kanonväder. Önskar dig en skön måndag.
    Massa kramar och kärlek
    /Caroline

    SvaraRadera
  13. Vilken vacker bild på dej och Klara! Det måste vara underbart att måla fransarna igen:)!! Hoppas du haft en bra måndag hittils.
    Stor kram V

    SvaraRadera
  14. Vacker som en dag, både du och Klara. Och vilken fantastisk tårta!
    Kram och hurra för att du mår så bra/ Carina

    SvaraRadera
  15. Hej Fia!
    Den helgen var du värd. Sol , stugan och allt det andra. Du om någon har rätt att få njuta. Vilken vacker tårta hoppas att den var lika god som den ser ut. Ha nu den bästa av måndagskvällar.
    Kramiz Annika

    SvaraRadera
  16. Fantastisk vacker bild på dig och Klara! Jag tycker att ni är lite lika! Och vilket ärofullt uppdrag att få ge 1:à gröten! Sofia du är så vacker i din "snagg"! Ditt vackra ansikte framträder så tydligt!
    Härligt att du känner dig piggare och har lustfylld energi! Kram G-B

    SvaraRadera
  17. Hejsan tack för att du delar med om att inte lita helt på sina doktorer. Det stärker mig i mitt beslut lita mer på kroppen än på allt vad doktorn säger - och dessutom inte talar om. God natt Mickie

    SvaraRadera
  18. Å, vilket mys, blir alldeles varm i hjärtat när jag läser dagens inlägg, tack...kram

    SvaraRadera
  19. Åh vad skönt att du känner dig piggare. Fin tårta...blev sugen :)

    Kram June

    SvaraRadera
  20. Ljuvliga bilder och vilken fantasifull och vacker tårta. Skönt att du fick en så fantastisk helg - finns med dig i morgon Natti/Ulla

    SvaraRadera
  21. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.

    I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

    my page ... adoptions of indiana

    SvaraRadera
  22. My brother suggested I might like this web site.
    He was entirely right. This submit actually made my day.
    You can not imagine just how a lot time I had spent
    for this info! Thanks!

    My website See

    SvaraRadera
  23. I could not resist commenting. Very well written!

    My webpage - cadeaubon centerparcs code

    SvaraRadera
  24. This post is worth everyone's attention. When can I find out more?

    My blog post - These Details

    SvaraRadera
  25. I like the valuable info you provide in your articles.
    I'll bookmark your weblog and check again here frequently. I'm quite sure I'll learn a lot of new stuff right here! Best of luck for the next!

    Also visit my web-site; great site

    SvaraRadera
  26. I knoω this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was wondering what all is needed to get setup? I'm assuming having a blοg like youгs ωould cost а pretty penny?

    I'm not very internet savvy so I'm not 100% certain. Any suggestions or advice would be greatly appreciated. Many thanks

    Visit my webpage; minimal trail running shoes

    SvaraRadera
  27. obviously like your web site but you need to take a
    look at the spelling on several of your posts. Several of them
    are rife with spelling problems and I find it very bothersome to tell the truth on the other hand I will certainly come back again.


    My web page: buy flats

    SvaraRadera
  28. I couldn't refrain from commenting. Perfectly written!

    my web-site :: weight loss benefits

    SvaraRadera
  29. Appreciate the recommendation. Will try it out.

    Also visit my webpage; my response

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.