30 januari 2013

överaskning

Sov en bra natt i natt och det berodde nog på att jag hade både mina kamrater hemma på besök samtidigt. Det var en överraskning att de skulle vara här båda två. Den bäste hade tagit semester idag och skulle stanna hos mig tills i morgon. Idag har vi tagit det lugnt och kollat på film. Det var vackert väder hela dagen över Arvika och det känns trist att inte ha varit ute. Men det går liksom inte just idag. Idag kom ssk från cytoenheten dag med och jag tror att de kommer varje dag om man behöver det förutom på helgen. Då kommer DSK. I morgon kommer läkaren på hembesök så vi får se vad vi kan få ordnig på för symtom inför framtiden. 

Tänk att jag orkade duscha 2 dagar i rad. Det känns bra i vilket fall. Blev lite fotmassage på kvällen, det var gött det. 






44 kommentarer:

  1. Styrke kramar . <3 pernilla

    SvaraRadera
  2. go kväll! Härligt att du kan få njuta lite av tillvaron å va bra att din vän har lite semester:-) gissar att du fått information om närståendepenning...men om inte, be din läkare skriva ett sånt intyg till försäkringskassan. Det finns då 100 dagar som dina närstående, släkt eller vänner, kan ta ut för att vistas/umgås med dig! Ha en fortsatt skön kväll/ sjuksköterska på cyt.mottagning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket toppenbra tips!♡♥♡
      Caroline i Uppsala

      Radera
    2. Kan ju hoppas att det funkar! Det gjorde det inte för mig när min pappa var sjuk :-( Då räckte det inte med intyg från hans läkare, utan JAG skulle ha intyg från min läkare! Vilket jag inte kunde förstå varför... Detta var i mitten av april, i början av maj fick nog min läkare lite dåligt samvete och ringde upp mig och sa att han hade funderat, och det var klart att om min far nu var så dålig som jag sa, så var det klart att han skulle skriva ut ett intyg till mig. Då upplyste jag honom om att det inte behövdes längre. Men så bra sa han, har pappa blivit bättre nu? Nej svarade jag, men han gick bort för 2 veckor sen. Han blev så paff att han inte ens bad om ursäkt! Jag tycker att det mest logiska är att det är den sjukes läkare som ska skriva intyget! Min läkare kan ju inte veta hur sjuk min far är! Kram och lycka till!

      Radera
    3. Hej
      Jag har tagit närståendepeng både då min mamma var svårt sjuk och för en god vän som var sjuk. I båda fallen räckte det med att den som var sjuk hade ett intyg att närståendepenning var beviljat. Sedan kunde vem som helst, släkting, partner, vän, arbetskamrat... ta ut närståendepeng för att vara med den sjuke, hemma på sjukhus eller med på läkarbesök typ.. Den som är sjuk ska alltså ha ett intyg och sedan kan någon närstående använda dagar (finns 100 st totalt) för att vara med den sjuke. Den som är sjuk ska förstås godkänna/skriva under varje enskilt uttag som olika personer gör på hans/hennes dagar... virrigt förklarat kanske, men det fungerade otroligt smidigt de gånger jag använde närståendepenning för att vara med min mamma och min vän.

      Åsa

      Radera
    4. Hanni, jag skulle skriva en anmälan till socialstyrelsen om din läkares bemötande men också när tiden gått lite mer vända dig till lokaltidningen som kan ta upp saken utan att ta med
      ditt namn! Otroligt upprörande att en anhörigs läkare kan stoppa en närståendepenning!!
      Usch för att du blev så illa bemött å en kram till dig♡♥♡
      Caroline i Uppsala

      Radera
    5. Jag kände en sådan oerhörd frustration när jag tog del av ditt inlägg, Hanni. Fruktansvärt att du i din situation tvingats vara i händerna på människor som tolkat bestämmelser på ett sådant inkompetent sätt; som dels den människa som krävde ett intyg från din läkare och din läkare som inte skrev ut intyget direkt. Jag håller med Caroline. Om det är så att försäkringskassan (?) ställt felaktiga krav borde även detta anmälas
      Maria

      Radera
  3. Vad skönt att du fick en så bra natt... Önskar dig en mysig kväll och ännu en god natts sömn.. Varm Kram J

    SvaraRadera
  4. Så skönt att du både fick sova gott och ha gott sällskap!

    SvaraRadera
  5. Skönt att du fått sova. Och vad härligt att ha fina vänner på besök. Det är så mysigt och viktigt för att må bra. Hoppas du får sova gott även inatt.
    Ha en fin kväll!
    Styrkekramar
    Christel

    SvaraRadera
  6. Hoppas du får en god natts sömn nu och att läkaren kommer med någon bra lösning så dina symtom kan lindras, tänker på dig varje dag, många kramar /
    AnneLouise

    SvaraRadera
  7. Hoppas du får en god natts sömn nu och att läkaren kommer med någon bra lösning så dina symtom kan lindras, tänker på dig varje dag, många kramar /
    AnneLouise

    SvaraRadera
  8. Hoppas du får en god natts sömn nu och att läkaren kommer med någon bra lösning så dina symtom kan lindras, tänker på dig varje dag, många kramar /
    AnneLouise

    SvaraRadera
  9. Tänker på dig... kram

    SvaraRadera
  10. Tänker på dig...Kram

    SvaraRadera
  11. Närståendepeng... Ett nytt ord och bra innebörd. Check it out! Jag hejar på dig! Kram Carin

    SvaraRadera
  12. Glad av att läsa att du har det bra Fia

    Kram /R

    SvaraRadera
  13. Åhhh vad skönt, en bra natt i goda vänners lag, då blir åxo vi som följer dig glada å nöjda♡♥♡
    Kram till både dig å dina fina vänner♥
    / Caroline i Uppsala

    SvaraRadera
  14. Jag är helt ny att skriva här på din sida, hittade hit när jag sökte för min vän som hade tarmcancer, efter det så följer jag din blogg med djup respekt och beundran då du är så beskrivande i dina fina inlägg.
    Önskar dig allt fint som finns!
    Varma hälsningar Annika

    SvaraRadera
  15. Önskar dig allt gott....så vackra blommor

    SvaraRadera
  16. Du har så fina vänner och kollegor, glad att du har dem!
    h. Inga-Britt

    SvaraRadera
  17. God morgon Fia! hoppas du haft ytterligare en riktigt god natt och vaknar till denna regniga torsdag med förnyad kraft och energi. Önskar också att läkaren idag ger dig all hjälp som finns för att du ska fortsätta må så bra som det bara går. Du har verkligen de bästa och finaste vänner Fia! vad skönt att de håller dig sällskap och grejar så att ni har det mysigt. Fotmassage låter superhärligt! Helt ljuvliga blomster! stor stor kram från Eila

    SvaraRadera
  18. Dusch och fotmassage och vackra blommor...bara det tillsammans med dina fina vänner gör ju att mår lite bättre. Hoppas nu att den där närståendepengen också fungerar friktionsfritt om du pratar med din läkare om det. Det var något som jag inte kände till, det finns fantastiskt bra grejor i vårt samhälle (om de fungerar förstås) Önskar dig nu en fin torsdag med lite bättre mående. Kram Kram Maggan

    SvaraRadera
  19. Skönt att läsa hur bra omhändertagen du är. Vänner, blommor, fotmassage, sköterskor och läkare. Härligt att orka lite extra när vännerna är på plats. Kram,CR

    SvaraRadera
  20. Godkväll. Härligt att du har folk omkring dig som bryr sig både IRL (in real life) och virtuellt (kommentarerna på din blogg). Jag önskar dig en skön kväll och natt. Kvällskramar/ irre

    SvaraRadera
  21. Hej Sofia! Underbara blommor igen. Verkar som du drar dem till dig och det gör vackra människor. Du har verkligen fantastiska vänner. En sån rikedom mitt i eländet. Tänker på dig och önskar dig allt gott. Stor kram Mickie

    SvaraRadera
  22. Att ha goda vänner omkring sig som bryr sig om! Det är guld värt! Önskar dig det bästa! Stora kramen från G-BS

    SvaraRadera
  23. Hej Fia!
    Jag vill bara önska dig en god helg och att du får njuta av På spåret ikväll! Idag sken solen på min lilla lunchpromenad, hoppas den har fått tillfälle att lysa upp även din dag!

    SvaraRadera
  24. Önskar en fin helg, Du härliga tjej!
    Styrkekramar!!!

    SvaraRadera
  25. Hej vänner jag heter Camila Rodela och jag är från Michigan, United State. Jag är här för att vittna om DR.OGAGA ​​KUNTAs goda verk i mitt liv. Min man och jag har varit gift i 27 år med två barn. Bara för två år sedan kom allting till slut. Jag ville ha min man tillbaka och jag bad honom men han lyssnade aldrig, så jag stötte på flera vittnesmål om denna speciella stavningskastare. Några människor vittnade om att han tog tillbaka sin Ex-älskare, vissa vittnade om att han återställer livmodern och botar cancer och annan sjukdom, vissa vittnade om att han kan kasta en stavning för att stoppa skilsmässa och också stava för att få ett bra betalt jobb så vidare. Han är fantastisk, jag kom också över ett visst vittnesbörd, det handlade om en kvinna som heter Vera, hon vittnade om hur han tog tillbaka sin ex älskare och i slutet av sitt vittnesbörd släppte hon sin email.After att ha läst alla dessa bestämde jag att ge honom ett försök. Jag kontaktade honom via e-post och förklarade mitt problem för honom. Och han berättade för mig vad jag behöver göra, jag gjorde det och min man kom tillbaka till mig. Vi löste våra problem och vi var ännu lyckligare än någonsin tidigare DR.OGAGA ​​KUNTA du är en begåvad man och jag kommer inte sluta publicera honom eftersom han är en underbar man. Om du har något problem och du letar efter en riktig och äkta stavningskastare, prova honom när som helst, han är svaret på dina problem. Du kan kontakta honom via email: ogagakunta@gmail.com och få dina problem att lösa mig. Han kan lösa följande problem och mycket mer.
    (1) OM DU VILL DIN EX-BACK
    (2) DU ÖNSKAR ATT KONVINTERA DIN HUSBAND FÖR ATT STOPPA DIVORNET
    (3) DU ÖNSKAR ATT FRAMFÖRAS I DIN KONTOR
    (4) DU ÖNSKAR MÄN OCH KVINNER ATT KÖRA FINNA DIG ATTRAKTIVA
    (5) OM DU ÖNSKAR ATT TÄNKA EN BARN
    (6) du vill vara rik
    (7) DU ÖNSKAR DIN HUSBAND FÖR ATT ÄLSKA ENDAST DIG FÖR RESTEN AV HANS LIV
    (8) DU BEHÖVER GOD LUCK SPELL
    (9) DU BEHÖVER EN LOTTERIPELL
    (10) DU BEHÖVER EN JOBB
     ogagakunta@gmail.com

    SvaraRadera
  26. Hej vänner, jag är Maclver Caroline. min situation ser ut som det jag läste här online. 6 år av att vara i relation till min man, han bröt upp med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom och för vår skull barn, jag frågade honom allt, jag gjorde löften, men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en kärleksspellare som kunde hjälpa mig Lucnh Love-spell för att få honom tillbaka, men jag har kontaktat någon annan online spellcaster i det förflutna men ingen av dem kunde kunna att få tillbaka mannen, de alla efterfrågar pengar och gör ingenting för att hjälpa, jag förlorar hoppet på spellcasters eftersom jag trodde att det inte finns någon kraft i stavningen. Fram till min vän introducerade mig till Oduduwa, jag är den typ som aldrig trodde jag hade stavat igen, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade Oduduwa stavningskanalen och han sa att det inte var något problem att allt kommer att bli bra för tre dagar som min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar kastade han stavningen och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans glatt igen. Sedan dess lovade jag att någon jag vet som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla kärleksspellkasten Oduduwa som hjälpt mig med mitt eget problem.
    E-post: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
    Du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall problem som, ... 1) älska spel stavar 2) Return Lost Love Spells 3) Skilsmässa Spells
    4) Vigsel roller 5) bindande stavning, 6) Återförtroende till ditt förhållande stava
    6) Breakup Spells, 7) Bevis en tidigare älskare,
    8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare, 10) Magic Spell to Command respekt och rädsla i din partner.
    Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en befintlig lösning
    kontakta Oduduwa via: Tel: +13019658857
    dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera
  27. Varje gång jag tittar tillbaka på vad som hänt med mig kommer jag alltid att uppskatta den stora dr Akhen (Akheretemple@yahoo.com) för det han har gjort för mig. Den här stavningskanalen tog tillbaka min finans, som lämnade mig utan anledning. Jag träffade den stora stavningskastaren och han berättade allt jag behöver göra! Nu är glad att Dr Akhere tog tillbaka honom och han älskar mig mer än han brukade! Du kan också kontakta honom på sin aktiva e-postadress (Akheretemple@yahoo.com) eller lägga till honom på Whats-app: +2348129175848 ......

    SvaraRadera
  28. När jag hittade Dr. Ogume, var jag i desperat behov av att föra tillbaka min exälskare. Han lämnade mig för en annan kvinna. Det hände så snabbt och jag hade inget att säga i situationen alls. Han dumpade mig bara efter 3 år utan förklaring. Jag kontaktar Dr. Ogume via hans kontakt och han berättade för mig vad jag behöver göra innan han kan hjälpa mig och jag gjorde vad han berättade för mig, efter att jag hade gett vad han ville, han kastade en kärlek för att hjälpa oss att komma tillbaka tillsammans. Strax efter att han gjorde sin förtrollning började min pojkvän att skicka mig igen och kände mig hemsk för det han gjorde mig igenom. Han sa att jag var den viktigaste personen i hans liv och det vet han nu. Vi flyttade in tillsammans och han var mer öppen för mig än tidigare och han började spendera mer tid med mig än tidigare. Ända sedan Dr Ogume hjälpte mig är min partner väldigt stabil, trogen och närmare mig än tidigare. Jag rekommenderar starkt Dr. Ogume till alla som behöver hjälp. E-post: ogumenspellcaster@gmail.com. du kan kontakta honom för något av följande problem:
    1) Kärleksformer
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässor
    4) Giftermål
    5) Bindande stav.
    6) Uppdelningar

    SvaraRadera
  29. Efter att jag stannat kvar i ett dåligt äktenskap i några år, även när jag tänker på det, förlorar jag också mitt jobb, jag grät dag och natt och jag blev nästan galen. Men nu är jag tillbaka på fötterna, allt tack också DR WALE som återställer min lycka. Efter att jag läst om alla bra saker som DR WALE har gjort för människor kontaktade jag honom snabbt och berättade för honom om vad jag går igenom. Då slog min man mig alltid utan anledning, han tar alltid illa upp av allt jag gör. Efter att ha berättat för DR WALE allt detta gjorde han en trollformel åt mig och fick reda på att min man träffade någon annan utanför vårt äktenskap, det var anledningen till att han kommer hem och letade efter fel. Men allt tack vare DR WALE att han nu har återställt allt till det normala igen. min man har bett mig om förlåtelse och min chef på min arbetsplats har bett mig att komma tillbaka till jobbet. Jag rekommenderar DR WALE för alla som behöver hjälp. kontakta DR WALE Via WhatsApp/Viber: +2347054019402 eller e-post: drwalespellhome@gmail.com

    SvaraRadera
  30. vill bara dela min recension om den kraftfulla trollformeln DR WALE min man ansökte om skilsmässa efter nio goda år av äktenskap det var svårt för mig och barnen Jag gjorde allt jag kunde för att rädda mitt äktenskap och min familj men allt misslyckades tills en vän av mina berättade för mig om DR WALEs underbara arbete. Jag kontaktade honom och han försäkrade mig inom några veckor att allt kommer att bli bra, verkligen inom några veckor till min största förvåning kom min man tillbaka hem och han gick på knä och grät och bad mig om förlåtelse Jag är så glad just nu tack så mycket DR WALE, Ett meddelande till honom idag kan också förändra ditt liv till det bättre. WhatsApp/Viber: +2347054019402 eller e-post: drwalespellhome@gmail.com

    SvaraRadera
  31. Ibland händer det skit i våra äktenskap men det kommer inte alltid att hålla när vi kämpar för att få dem fixade, jag hade problem med mitt äktenskap juli 2021 det var en hemsk upplevelse att jag nästan förlorade mitt äktenskap, min man trodde att jag var otrogen eftersom jag alltid ta emot samtal från jobbet jag försökte få honom att förstå att de bara är mina arbetskamrater han trodde aldrig på mig han ansökte om skilsmässa och tidningarna var ute, det var som en dröm för mig men det var en verklighet jag behövde för att stoppa honom eftersom jag älskar honom, det var ett vackert äktenskap och jag kunde inte ens föreställa mig att lämna mitt äktenskap, jag var tvungen att söka hjälp från DR WALE jag förklarade min situation för honom och naturligtvis hjälpte han mig, han förberedde en kärleksförtrollning för mig och försäkrade mig om säkerhet, Min man stoppar skilsmässan och älskar mig igen, Det är därför jag är här för att berätta för folk om DR WALE och hur han har hjälpt mig. Om du går igenom äktenskaps- och relationsproblem är det bara att nå honom hans WhatsApp/Viber: +2347054019402 ELLER E-post: drwalespellhome@gmail.com

    SvaraRadera
  32. JEG VANT LOTTERI: Jeg skulle være en pensioneret buschauffør, der ikke havde nogen opsparing, tanken om det blev ved med at dræne mig dagligt, jeg har spillet lotto i de sidste år uden held. Jeg gik online for at undersøge livet efter pensionering, da jeg så tilfældige vidnesbyrd fra folk, der værdsatte en trylleformular kaldet lord Bubuza for at give dem de rigtige LOTTO-vindertal, så jeg kontaktede straks lord Bubuza for at få hjælp til at vinde en LOTTO 6/49 JACKPOT via WhatsApp: +1 505 569 0396, han sagde, at jeg kun kan vinde med de rigtige tal, som vil blive åbenbaret for ham af hans guder efter at have kastet en trylleformular. Jeg gjorde som han instruerede, og besværgelsen blev kastet, han gav mig tallene og sagde, at jeg skulle gå og spille uden frygt. Jeg købte billet og spillede. Det var meget chokerende og overraskende, da jeg opdagede, at alle de tal, Lord Bubuza gav mig, matchede alle seks vindertal i lodtrækningen den 6. april. Jeg blev vinder af $18,7 millioner ved hjælp af Lord Bubuza-numre. Jeg vil fortsætte med at sætte pris på ham, slutte sig til mig takke ham via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com eller WhatsApp: +1 505 569 0396

    SvaraRadera
  33. GODA NYHETER OM HUR JAG VANN LOTTERI MED HJÄLP AV DR ISIKOLO
    Under det senaste decenniet har jag alltid spelat lotterispel med hopp om att jag en dag ska vinna stora pengar, men det hände aldrig och jag tänkte på vad jag kunde göra för att vinna stort på lotterijackpotten. Jag gjorde en del efterforskningar på internet och jag stötte på en annons om Dr Isikolo som förbereder lotteri för folk som tror på hans verk. Jag förklarade min situation för Dr Isikolo och han förberedde ett lotteri för mig och gav mig några nummer för att spela på lotteriet och jag gjorde som han sa utan några tvivel. Skulle du kunna tro att jag för första gången i mitt liv vann summan av 396.000,00 Euro. Jag trodde att jag drömde tills jag blev uppringd av lotteriagenten att komma över till kontoret för att ordna hur jag ska göra anspråk på pengarna. Nu har mitt liv förändrats för gott och jag är min egen chef och du kan också vara din egen chef genom att kontakta Dr Isikolo, mejla honom nu via: isikolosolutionhome@gmail.com Bara sms:a honom via WhatsApp +234-8133261196

    SvaraRadera
  34. Jag heter Vanessa Arvid. Jag visste aldrig att människor kunde vara så snälla, osjälviska och fantastiska förrän DR ISIKOLO hjälpte mig med mina äktenskapsproblem. Min förening med min man var inte upp till ett år när vi började få problem. Det var så ofta att jag föll i depression och fortsatte att kämpa med det och samtidigt lämnade min man mig och lovade att aldrig återvända. Jag visste inte vad jag skulle göra med mitt liv vid den tidpunkten. Jag var tvungen att fortsätta söka hjälp tills DR ISIKOLO kom till min räddning. Efter att han gjort vederbörliga konsultationer stod det klart för mig att min mans ex älskare fortsatte att manipulera honom så att hon kan få tillbaka honom. Jag fick veta vad jag skulle göra av DR ISIKOLO och med all säkerhet måste jag få resultatet efter 2 dagar vilket jag följde och han hjälpte mig och resultatet var så fantastiskt. Nu är min man tillbaka till mig och vi föder vårt första barn i värme och lycka. om du har liknande eller kärleksproblem, smsa bara till honom via Viber/WhatsApp +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  35. Ingen annan kan hjälpa dig att fixa ditt förhållande och kärleksproblem bättre än Dr Isikolo
    Jag är Elena Berglund. Det kommer att förvåna dig att veta att allt så många människor har vittnat om DR ISIKOLO bara är sanningen. Min man lämnade mig och mina barn för att vi hade så många bråk och bråk. Hans folk var också emot mitt äktenskap med honom. Jag älskade honom så mycket och hade ett stort hopp om att vi ska bygga en ljus framtid tillsammans. Jag väntade i 6 månader och han återvände aldrig till mig. Så jag var tvungen att kontakta DR ISIKOLO som gjorde allt i sin makt för att återförena oss och återställa den kärlek och lycka vi en gång delade. Han återvände hem till oss efter 48 timmar precis som DR ISIKOLO försäkrade mig. Du kan också få denna fantastiska hjälp och leva för att vara tacksam mot honom eftersom han aldrig gör någon besviken. kontakta honom e-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  36. MIN POJKVÄN KOM TILLBAKA TILL MIG MED HJÄLP AV DR ISIKOLO OCH JAG ÄR VERKLIGEN ÖVERVÄLDIGD
    Hej alla, jag är Karen Edling. När allt hopp förlorades för att få mitt förhållande att fungera igen mellan mig och min pojkvän gick jag online för att söka hjälp och jag läste och kontaktade DR ISIKOLO som kom och fixade allt och han kommer att förbli uppskattad av mig resten av mitt liv. Alltför många gånger gick jag igenom känslomässiga trauman på grund av de oändliga problemen jag hade med min man och det ledde till att vi gjorde slut och det var därför jag sökte hjälp och fick reda på DR ISIKOLO som kom till min räddning. Han berättade för mig procedurerna och uppmanade mig att följa, vilket jag gärna gjorde och han försenade inte processen med att ge lösningar på mina problem och jag fick resultatet på bara 2 dagar som han försäkrade mig. Bry dig inte om att söka hjälp någon annanstans för han är för bra på att hjälpa människor. Han är pålitlig och ärlig så sms:a honom nu via WhatsApp: +234-8133261196 eller hans e-post: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.